Co to znaczy marka premium?

Co to znaczy marka premium?

Pewnie nieraz słyszałeś o artykułach typu premium, jednak czy wiesz, co oznacza to sformułowanie? Jeśli jakiś przedmiot jest wyjątkowy, unikatowy i niedostępny dla ogółu, wówczas odczuwasz chęć jego posiadania. Ten oto mechanizm wykorzystuje się w prowadzeniu marketingu dóbr luksusowych oraz marek premium. Sprawdź, co kryje się pod tymi pojęciami.

Dlaczego marki premium tyle kosztują?

Przede wszystkim konsumenci są przekonani o tym, że wyższa cena zagwarantuje im większą skuteczność produktów i zapewni ich lepszą jakość. W większości przypadków tak właśnie się dzieje. Marki, które są uznawane za premium, mają w swojej sprzedaży lepsze jakościowo produkty, których zakup po prostu się opłaca – dobrym przykładem jest https://royal-shop.pl/, czyli sklep zajmujący się sprzedażą markowych ubrań. Niektórzy badacze przeprowadzali nawet badania, których celem było wykazanie, że konsumenci są skłonni uwierzyć bardziej w działanie produktów i usług, które są po prostu droższe. W markach premium nie chodzi jednak o to, aby kupować przedmioty wątpliwej jakości i sprzedawać je po zawyżonych cenach poprzez dodanie do nich odpowiedniego logo lub opakowania. Konsumenci, wbrew pozorom, nie kierują się głównie ceną, są skłonni kupić nawet drogie produkty raczej ze względu na ich inne właściwości. Jako klient kupujesz także to, w co wierzysz. Polityka cenowa jest przydatna nie tylko podczas sprzedaży, ale także do budowania wartości postrzeganej produktu – i temu właśnie pomaga marka premium.

Czym jest marka premium?

Wiesz już, że klienci są w stanie zapłacić duże pieniądze za każdą markę, która wykazuje się jakąś renomą. Jednak markę premium od zwyczajnej czy też ekonomicznej odróżnia wysoka jakość wykonania produktów, i to właśnie ona przekłada się na finalną cenę. Warto podkreślić, że markę premium możesz kupić w zwykłym sklepie, dostępnym dla wszystkich konsumentów. Dobry przykład tego typu marek stanowią firmy odzieżowe, ponieważ wiele tzw. sieciówek na sąsiadujących wieszakach umieszcza ubrania niższej klasy oraz właśnie te premium. Jeżeli chcesz dokonać zakupu części garderoby z wyższej półki, nie wychodząc z domu, możesz skorzystać z oferty sklepów internetowych, np. https://royal-shop.pl/. Marka premium musi wyróżniać się na tle pozostałych. Oto czynniki, które są za to odpowiedzialne:

  1. jakość i wysoka cena;
  2. ograniczona dostępność;
  3. pewność siebie;
  4. wszechstronne korzyści;
  5. prezentacja aspiracji.

Połączenie wszystkich tych czynników sprawia, że marka staje się bardziej prestiżowa, a co za tym idzie, często uznawana za premium. Wszystkie te cechy zebrane w całość powodują, że konsument wie, że ma do czynienia z produktem, który jest na swój sposób specjalny, a zdobycie go jest czymś wyjątkowym.

Czym różni się marka premium od marki luksusowej?

Być może oprócz pojęcia marki premium słyszałeś też takie sformułowanie jak marka luksusowa. Wydawać by się mogło, że pojęcia te oznaczają to samo i można ich używać zamiennie. Nic bardziej mylnego. Różnice pomiędzy nimi są ogromne, a pierwszą z nich jest dostępność. Marka premium jest egalitarna, działania reklamowe będą zatem dobierane w ten sposób, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Z kolei marka luksusowa jest elitarna, przez co marketing skupia się przede wszystkim na budowaniu jej reputacji i podtrzymywaniu wysokiej jakości produktów. Należy także wspomnieć, że produkty, które uważane są za luksusowe, bywają z reguły ponadczasowe. Co to oznacza? Moda na te produkty nie przemija wraz z upływającym czasem, a ich wartość nie ulega zmianie wraz z kolejnymi sezonami. Dobrym przykładem są takie rzeczy jak markowe torebki, ponadczasowe perfumy czy też nieprzeciętne pary butów. Każdy z ekskluzywnych produktów zawsze będzie pożądany, nawet gdy na rynku pojawią się już inne modele. Z kolei marki premium, podobnie jak wszystkie inne produkty, cechują się przede wszystkim sezonowością – co oznacza, że moda na nie z czasem przeminie. Jednak będzie to znaczyć, że w ich miejsce znajdą się nowe produkty, które konsument będzie chciał kupić.

Powrót na górę