Jak sprawdzić skutecznosć reklamy w internecie?

Jak sprawdzić skutecznosć reklamy w internecie?

Dziś trudno jest wyobrazić sobie sukces w biznesie bez skutecznego marketingu internetowego. Obecnie to wyszukiwarka stanowi podstawowe miejsce poszukiwań użytkowników w przypadku informacji o markach, produktach i usługach.

Natomiast z mediów społecznościowych korzystają miliony osób. Wszyscy użytkownicy są potencjalnymi klientami. Nie może zatem dziwić fakt, że firmy inwestują coraz większe środki w reklamę internetową. Ważne jest jednak, aby wszystkie działania przynosiły efekt. Warto zatem wiedzieć, jak sprawdzać skuteczność reklamy w sieci.

Jak mierzyć skuteczność reklamy w internecie?

Kampanie reklamowe w internecie mogą przynosić ogromne zyski. Jest to jednak możliwie pod warunkiem, że realizowane są w sposób właściwy. Innymi słowy, formy, narzędzia i kanały komunikacji muszą być dopierane w taki sposób, aby reklama przynosiła oczekiwane efekty. Oznacza to, że niezwykle ważne jest systematyczne mierzenie skuteczności podejmowanych działań reklamowych. Jak to robić?

Przede wszystkim skuteczność reklamy w Internecie mierzy się wskaźnikiem ROI. Pokazuje on na stopę zwrotu z tytułu poniesionych kosztów na kampanię w sieci. Innymi słowy, daje informację, jaki zysk osiągnęło się dzięki reklamie, na którą wydało się określone środki. Co jednak ważne, wskaźnik ROI, stosowany jest głównie w celu mierzenia efektów w dłuższej perspektywie czasu. Jeśli natomiast chodzi o bieżące, krótkoterminowe działania reklamowe, to stosowany jest wskaźnik KPI.

Czym jest wskaźnik KPI?

KPI to kluczowy wskaźnik efektywności kampanii reklamowej w Internecie. Pozwala na zidentyfikowane zarówno najskuteczniejszych działań reklamowych, jak i tych najmniej efektywnych. Dzięki temu można wprowadzić odpowiednie zmiany, czyli dokonać optymalizacji kampanii reklamowej.

Wskaźnik KPI obejmuje kilka kluczowych parametrów, które jasno odpowiadają na pytanie, czy kampania reklamowa jest skuteczna. W pierwszej kolejności wymienić można tu ruch na stronie. Działania powinny generować większy ruch na stronie. Innymi słowy, kampania przyczyniać powinna się do wzrostu odwiedzin witryny. Co ważne, ten czynnik trzeba badać także pod kątem źródeł. Innymi słowy, jeśli przykładowo opublikowano reklamę w serwisie http://www.aktywnieswiadomi.pl/, to sprawdzić należy, ile odwiedzin na stronie taka reklama wygenerowała.

Kolejny parametr to współczynnik konwersji. Parametr ten wskazuje na to, ile kliknięć w stosunku do wyświetleń przynosi dana reklama. Przykładowo, jeśli zanotowała 1000 wyświetleń, a kliknięta została przez użytkowników 100 razy, to jej współczynnik konwersji wynosi 10%. Oczywiście im wyższa wartość, tym lepiej.

Poza tym w ramach KPI mierzone są takie parametry jak proporcja leadów do klientów, koszt ich pozyskania, zasięg w mediach społecznościowych czy efekty e-mail marketingu. Oczywiście, wszystkiego nie trzeba mierzyć ręcznie. Służą do tego odpowiednie i dedykowane narzędzia analityczne.

Jak zwiększyć skuteczność reklamy?

W sieci można realizować różnego rodzaju kampanie reklamowe, wykorzystując do tego odmienne narzędzia i kanały. Niektóre reklamy przynoszą oczekiwane efekty, inne niestety nie. Wpływ ma na to wiele czynników.

Aby w ogóle myśleć o wzroście skuteczności kampanii reklamowej, konieczne jest mierzenie jej efektów. Bez tego niemożliwa będzie ocena działań pod kątem jej efektywności. Dlatego pierwszym krokiem do zwiększenia skuteczności reklamy jest kontrola jej wpływu na zysk.

Powrót na górę